۲ شهریور ۱۳۸۶، ۱۹:۱۴

در پاسخ به مهر عنوان شد:

سیمان اواخر مهرماه از سبد حمایتی خارج می‌شود

سیمان اواخر مهرماه از سبد حمایتی خارج می‌شود

سرپرست وزارت صنایع و معادن از احتمال خروج سیمان از سبد حمایتی در اواخر مهرماه امسال خبر داد.

علی اکبر محرابیان امروز در مراسم تحویل تاکسی‌های گازسوز به شبکه تاکسیرانی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: اواخر مهرماه امسال تولید سیمان کشور از مصرف پیشی می گیرد. این در حالی است که تا پایان سال نیز قصد سرعت دادن به طرح های در حال اجرا را داریم.

محرابیان گفت: در این صورت تصور می رود برای هر سال حدود 10 میلیون تن مازاد مصرف وجود داشته باشد که می توان بر این اساس، روی انواع سیاستگذاری ها از جمله صادرات تصمیم گیری کرد. ضمن اینکه خروج سیمان از سبد حمایتی نیز دنبال می شود.

سرپرست وزارت صنایع و معادن در پاسخ به سئوالی در خصوص تولید گوشی تلفن همراه و پیروی از سیاست های وزیر سابق صنایع و معادن در این راستا تصریح کرد: هر نوع طرح تولیدی برای خودکفایی کشور را به جدیت دنبال می کنیم. ولی طرح گوشی تلفن همراه نیازمند انجام مطالعه دقیق است.

وی در خصوص ادغام خودروسازان نیز گفت: برای صنعت خودروسازی کشور برنامه های گسترده ای در وزارت صنایع و معادن پیاده خواهد شد که یکی از این برنامه ها ساماندهی خودروسازان است که بخشی از این برنامه ها به زودی اعلام می شود. درباره ادغام خودروسازان و مسائل مشابه آن فعلا اظهار نظر نمی کنم تا برنامه اعلام شود.

سرپرست وزارت صنایع و معادن در مورد مشکل مخازن سوخت خودروهای گازسوز اظهار داشت: سال گذشته محدودیت مخازن در کشور زیاد بود. اما 10 طرح ساخت مخزن در کشور در حال اجراست که یکی از آنها راه اندازی شده و سه طرح دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی افزود: در حال حاضر محدودیت‌ها را با واردات جبران می کنیم و در حال حاضر نیز بیش از 80 درصد تولیدات دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی به صورت گازسوز با مخزن تحویل می شود.

محرابیان در خصوص انجام تغییرات در وزارت صنایع در سطح معاونان و مدیران گفت: طبیعتا برنامه ریزی برای بخش صنعت و معددن کشور صورت خواهد پذیرفت که بر این اساس با مدیرانی که در حال حاضر در وزارتخانه مشغول به کار هستند برای عملیاتی کردن آنها بحث و گفتگو می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، آن دسته از مدیرانی که توانایی اجرای تکالیف را داشته و علاقمند و معتقد به سیاست ها باشند، حفظ می شوند و در غیر این صورت تغییر خواهند کرد.

کد خبر 540403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha